Перейти до основного вмісту

МІН’ЮСТ ХОЧЕ ВЗЯТИ ПІД СВІЙ КОНТРОЛЬ РЕЄСТРАЦІЮ РЕЛІГІЙНИХ ОРГАНІЗАЦІЙ В УКРАЇНІ


МІН’ЮСТ ХОЧЕ ВЗЯТИ ПІД СВІЙ КОНТРОЛЬ РЕЄСТРАЦІЮ РЕЛІГІЙНИХ ОРГАНІЗАЦІЙ В УКРАЇНІ


Верховна Рада 24 травня розгляне законопроект № 10221, який передбачає зміну порядку набуття релігійними організаціями статусу юридичної особи та запровадження їх “подвійної” реєстрації.
Як стало відомо Інституту релігійної свободи, ця законодавча ініціатива була розроблена Міністерством юстиції, але зареєстрована у парламенті від імені Представника Президента України у Верховній Раді Юрія Мірошниченка.
Проект передбачає внесення суттєвих змін до Закону України «Про свободу совісті та релігійні організації», які повністю змінюють порядок набуття релігійними організаціями статусу юридичної особи. Цей статус вони зможуть отримати лише після проходження двох не пов’язаних із собою процедур – державної реєстрації в органах Державної реєстраційної служби (яка скеровується Мін’юстом) та реєстрації статуту (положення) в обласних державних адміністраціях, як це передбачено нині.
При цьому законопроект не визначає, яка з цих двох реєстраційних процедур має бути першою та які правові наслідки в такому випадку матиме реєстрація статуту (положення) релігійної організації.
Ініціатори законопроекту пояснюють такі зміни прагненням уніфікувати реєстраційні процедури та зробити їх простішими. Зокрема, щоб релігійні організації могли набувати статусу юридичної особи так само, як підприємства та інші суб’єкти господарювання – тобто після державної реєстрації.
Проте, як зазначає Інститут релігійної свободи, очевидними є ускладнення реєстраційних процедур у зв’язку із запровадженням “подвійної” реєстрації, не узгодженої між собою.
Члени Всеукраїнської Ради Церков і релігійних організацій наголошували на зустрічі з Президентом України, що ігнорування специфіки діяльності та особливостей реєстрації релігійних організацій може зашкодити міжконфесійному миру в Україні та привести до збурення релігійної спільноти. Віктор Янукович пообіцяв главам конфесій, що зміни до Закону про свободу совісті та релігійній організації будуть прийняті лише “після того, як вони будуть узгоджені із загальним консенсусом”.
Головним у підготовці до розгляду законопроекту № 10221 визначено Комітет з питань культури і духовності, який вирішив рекомендувати парламенту його відхилити. У вівторок, 22 травня, голова Комітету Володимир Яворівський зареєстрував відповідний проект Постанови про відхилення цієї законодавчої ініціативи.
Нагадаємо, що протягом 2010-2011 років податкові органи подали десятки судових позовів про примусову ліквідацію релігійних громад різних конфесій, посилаючись саме на вимоги законодавства про державну реєстрацію юридичних осіб та не беручи до уваги чинний Закон про свободу совісті.

За матеріалами РІСУ

Коментарі

  1. це дуже небезпечна законодавча ініціатива. можливо парламент повернеться до її розгляду у п'ятницю, 25 травня.

    ВідповістиВидалити

Дописати коментар

Популярні дописи з цього блогу

ДВІ ГОЛОВНІ ЗАГРОЗИ ДЛЯ БОЖОГО ПОКЛИКАННЯ

ДВІ ГОЛОВНІ ЗАГРОЗИ ДЛЯ БОЖОГО ПОКЛИКАННЯ Як мало сьогодні ми бачимо, дійсно, людей, які б мали великий Божий плід в своєму житті. А, часто, бачимо, коли  віруючі   люди живуть за стандартами  цього  світу, маючи цілі, які актуальні для мирських людей, прагнуть багатства так, як би це було основа їхнього життя… Сьогодні постає важливе питання: "чому ми такі малопродуктивні у Божій справі"? Відповідь можна знайти у нижчезазначеному слові Христа: А між терен посіяне, це той, хто слухає слово, але клопоти віку цього та омана багатства заглушують слово, і воно зостається без плоду. (Матвія 13:22) Варто розуміти, що перед нами є дві дуже серйозні загрози, щоб реалізувати Боже покликання: 1.                щоденні  справи, завантаженість та суєта віку цього настільки навантажили нас, що ми забули про служіння Боже, ми забули про достатню молитву, ми забули про покликання Боже. У нас немає часу, щоб думати про духовне – ми дуже зайняті на роботі, нас так баг

МОЛИТВА ПРО ДОПОМОГУ

МОЛИТВА ПРО ДОПОМОГУ Господи, я знаю, що Ти єдиний мій Помічник у тій складній ситуації, яку я переживаю (розкажіть її і попросіть те вирішення, яке б Ви хотіли). Я віддаюсь в Твої руки і прошу, щоб Ти простив всі мої гріхи та позбавив мене від всякого прокляття. Я прошу, щоб Ти був від сьогодні і назавжди моїм Господом та Спасителем. Я знаю, що коли свої очі я зводжу на небеса, то звідти прийде мені допомога, я вірю, що мені допомога від Тебе, бо Ти вчинив небо й землю і для Тебе немає нічого неможливого! Ти не даси захитатись нозі моїй, не здрімає мій Сторож: оце не дрімає й не спить мій Сторож! Господь то мій Сторож, Господь моя тінь при правиці моїй; Удень сонце не вдарить мене, ані місяць вночі! Господь стерегтиме мене від усякого зла , стерегтиме Він душу мою; Господь стерегтиме мій вихід та вхід відтепер аж навіки! І за це я славлю Тебе, мій Бог і надзвичайно дякую,  в ім’я Ісуса Христа, Амінь. Сергій Гула

МОЛИТВА – ВІРУЮ, як основа християнського світогляду

МОЛИТВА – ВІРУЮ , як основа християнського світогляду Вірую в Єдиного Бога Отця , Вседержителя, Творця неба і землі, всього видимого і невидимого. І в Єдиного Господа Ісуса Христа, Сина Божого, Єдинородного, що від Отця народився перше всіх віків, Світло від Світла, Бога істинного від Бога істинного, рожденного, несотворенного, єдиносущного з Отцем, що через Нього все сталося. Він для нас, людей , і ради нашого спасіння зійшов з небес, і воплотився від Духа Святого і Марії Діви, і став чоловіком. І розп'ятий був за нас при Понтії Пилаті, і страждав, і був похований. І воскрес на третій день, як було написано. І возніся на небо, і сидить праворуч Отця. І знову прийде у славі судити живих і мертвих, і Царству Його не буде кінця.  І в Духа Святого , Господа Животворчого, що від Отця походить, що Йому з Отцем і Сином однакове поклоніння і однакова слава, що говорив через пророків. В Єдину, Святу, Соборну і Апостольську Церкву. Визнаю одне хрещення на від