Перейти до основного вмісту

У ЧОМУ НЕБЕЗПЕКА ПІДПИСАНОГО ПРЕЗИДЕНТОМ РЕЛІГІЙНОГО ЗАКОНОПРОЕКТУ № 10221


У ЧОМУ НЕБЕЗПЕКА ПІДПИСАНОГО ПРЕЗИДЕНТОМ РЕЛІГІЙНОГО ЗАКОНОПРОЕКТУ № 10221


Підписаний Президентом України Віктор Янукович 6 грудня законопроект № 10221, вводить в дію резонансні зміни до Закону України «Про свободу совісті та релігійні організації». Головна небезпека цих змін у тому, що їх неможливо однозначно трактувати, – виконавчий директор Інституту релігійної свободи (Київ), юрист Максим Васін.
Підписаний закон ускладнює реєстрацію релігійних організацій. Крім цього, він надає право контролю за діяльністю релігійних організацій широкому колу державних органів влади.
Максим Васін перерахував низку контролюючих органів і пояснив у чому полягає небезпека.
Отже, контролювати Церкви та релігійні організації будуть:
1) Міністерство культури України, яке є спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері релігії;
2) всі інші міністерства і державні служби, агентства, інспекції;
3) органи прокуратури;
4) місцеві державні адміністрації (обласні та районні);
5) обласні, міські, сільські та селищні місцеві ради.
За словами експерта, проблема статті 29 Закону України «Про свободу совісті та релігійні організації» не в тому, що широкому колу органів влади надані контролюючі функції, а в тому, що ці функції чітко не визначені і не обмежені законом. Відсилання в цій статті до компетенції органів влади фактично можна трактувати так, що контролюючі органи будуть діяти на підставі підзаконних актів (а саме, указів Президента України), які визначають їх повноваження.
З цієї причини, акцентує експерт, глави різних Церков України заявили про звуження свободи віросповідання, приводячи серед іншого в приклад наявність такої невизначеності у статті 29 Закону та розширенні при цьому переліку контролюючих органів.
Максим Васін також пояснив, яким чином підписаний закон ускладнює реєстрацію релігійних організацій.
За словами експерта, ускладнення порядку реєстрації релігійних організацій пов'язано з введенням двох не узгоджених між собою процедур, необхідних для набуття статусу юридичної особи – реєстрацію статуту релігійної організації (в Мінкультури або обласних держадміністраціях) і її державної реєстрації, що передбачає внесення даних до Єдиного держреєстру юридичних осіб (в органах Укрдержреєстру).
При цьому законодавчі новації не дають відповіді на питання, в якому саме порядку ці дві реєстраційні процедури повинні проходити, тому вони не мають будь-якої юридичної взаємозв'язку між собою (статті 13 і 14 Закону України «Про свободу совісті та релігійні організації»). Такий неоднозначний зміст правових норм нової редакції Закону, за словами Максима Васіна, швидше за все призведе до плутанини і різночитань на практиці, що складно назвати адміністративною реформою.
При цьому, відзначає експерт, без статусу юридичної особи релігійна громада не має права: від свого імені орендувати приміщення, володіти яким-небудь майном, використовувати банківський рахунок для пожертвувань, отримати неприбутковий статус і бути звільненою від сплати податків, офіційно працевлаштовувати служителів, володіти земельними ділянками на праві постійного користування, використовувати пільгу щодо звільнення від плати за землю, користуватися пільгами на оплату комунальних та інших послуг (постачання електроенергії, природного газу, гарячої та холодної води та ін), запрошувати іноземних служителів з правом проповідувати і здійснювати релігійні обряди, на відстрочку від призову на строкову військову службу та на звільнення від проходження військових зборів для своїх священнослужителів, отримувати гуманітарну допомогу і т.д.
Максим Васін

За матеріалами РІСУ

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

МОЛИТВА – ВІРУЮ, як основа християнського світогляду

Ефективна правова допомога

МОЛИТВА – ВІРУЮ, як основа християнського світогляду
Вірую в Єдиного Бога Отця, Вседержителя, Творця неба і землі, всього видимого і невидимого. І в Єдиного Господа Ісуса Христа, Сина Божого, Єдинородного, що від Отця народився перше всіх віків, Світло від Світла, Бога істинного від Бога істинного, рожденного, несотворенного, єдиносущного з Отцем, що через Нього все сталося. Він для нас, людей, і ради нашого спасіння зійшов з небес, і воплотився від Духа Святого і Марії Діви, і став чоловіком. І розп'ятий був за нас при Понтії Пилаті, і страждав, і був похований. І воскрес на третій день, як було написано. І возніся на небо, і сидить праворуч Отця.

І знову прийде у славі судити живих і мертвих, і Царству Його не буде кінця.  І в Духа Святого, Господа Животворчого, що від Отця походить, що Йому з Отцем і Сином однакове поклоніння і однакова слава, що говорив через пророків. В Єдину, Святу, Соборну і Апостольську Церкву. Визнаю одне хрещення на відпущення грі…

МОЛИТВА ПРО ДОПОМОГУ

МОЛИТВА ПРО ДОПОМОГУ
Господи, я знаю, що Ти єдиний мій Помічник у тій складній ситуації, яку я переживаю (розкажіть її і попросіть те вирішення, яке б Ви хотіли). Я віддаюсь в Твої руки і прошу, щоб Ти простив всі мої гріхи та позбавив мене від всякого прокляття. Я прошу, щоб Ти був від сьогодні і назавжди моїм Господом та Спасителем. Я знаю, що коли свої очі я зводжу на небеса, то звідти прийде мені допомога, я вірю, що мені допомога від Тебе, бо Ти вчинив небо й землю і для Тебе немає нічого неможливого! Ти не даси захитатись нозі моїй, не здрімає мій Сторож: оце не дрімає й не спить мій Сторож! Господь то мій Сторож, Господь моя тінь при правиці моїй; Удень сонце не вдарить мене, ані місяць вночі! Господь стерегтиме мене від усякого зла, стерегтиме Він душу мою; Господь стерегтиме мій вихід та вхід відтепер аж навіки! І за це я славлю Тебе, мій Бог і надзвичайно дякую,  в ім’я Ісуса Христа, Амінь.
Сергій Гула

ПРО ТЕ, ПРО ЩО НЕЗРУЧНО ГОВОРИТИ – анонізм, маструбація

Ефективна правова допомога
ПРО ТЕ, ПРО ЩО НЕ ЛЮБЛЯТЬ ГОВОРИТИ – анонізм, маструбація
Дійсно - це питання достатньо делікатне і дуже дискусійне. Одні говорять, що маструбація, анонізм гріх, інші - що це нормальна життєва потреба людини. Це непросте питання, особливо для молодих і неодружених людей, а також і для віруючих, оскільки вони на роздоріжжі: "все ж таки, це гріх чи не гріх?...". 
В Біблії достатньо сказано щодо цього питання:  1 - це про Онана (звідки і пішов термін анонізм), який намірино виливав своє насіння на землю, не бажаючи запліднити дружину свого померлого брата, що було гріхом в очах Богом (Буття 38:9-10). 2 - це згадка малакій в 1 посланні до Коринтян 6 глава, 9 вірш, де є опис тих, хто не попаде в Царство Боже, серед них є так звані «малакії».  Малакія - від грецької "м`який", м`якотілий, той, хто легко піддається тиску. В новогрецікій мові Малакія переводиться як анонізм, відповідно - "малакас" переводиться як аноніст. Тобто в Біблії (1 Кори…