НА ДЕПУТАТІВ «ТУШОК» ЧЕКАЄ БОЖА КАРА, -
СВЯЩЕННОСЛУЖИТЕЛІ ПРО НОВИЙ ПАРЛАМЕНТ
Представники трьох традиційних
українських Церков вважають, що порушення клятви, даної на Біблії, зокрема,
народними обранцями, призведе до невідворотного покарання Господнього.
Як пояснили «Коментарям»священнослужителі,
на можливих перебіжчиків з «Батьківщини», які свого часу публічно заприсяглися
на Біблії у вірності опозиції, чекає за результатами Божого суду невідворотне
Господнє покарання за тяжкий гріх клятвопорушення. Врятувати від геєни
вогненної народних обранців зможе тільки покаяння та сповідь, та й то в разі
повного і щирого усвідомлення провини.
В УПЦ КП, зокрема, вважають клятвопорушення тяжким гріхом і закликають
перш ніж порушити клятву, подумати про відповідальність не лише перед
суспільством та законом, але й перед Богом.
«Людські закони можуть і не подіяти, а правосуддя Боже невідворотне і
перед судом Божим постануть всі. Тому за належне виконання своєї обіцянки
Господь винагородить, а за неналежне виконання, відповідно, буде накладено
Богом покарання», - заявив «Коментарям» прес-секретар УПЦ КП єпископ Євстратій
(Зоря).
За його словами, УПЦ КП з розумінням ставиться до публічних присяг на
Святому Письмі, хоча «краще б цього було не робити».
«Законодавчо обряд складання присяги на Святому Писанні в Україні ніяк
не закріплений, хоча Конституція в преамбулі каже, що депутати складають її,
усвідомлюючи свою відповідальність перед Богом», - зазначив прес-секретар УПЦ
КП, додавши, що в разі ж скоєння клятвопорушення, аби спокутувати свою провину,
потрібно усвідомити вчинення гріха, покаятися перед Богом, «покласти собі на
серце тверде бажання більше так не робити, і виправити те, що можливо
виправити».
У Московському Патріархаті, в свою чергу, вважають, що повеління Христа
не клястися цілком конкретне і має дотримуватися буквально. Так, прес-секретар
УПЦ (МП) протоєрей Георгій Коваленко, зазначив: «У Священному Писанні написано
конкретно, тобто Христос дає конкретне веління: «Ніхто не кляніться, ні небом,
ні землею, ні іншою якою клятвою. Буде вам так - так, ні - ні, все інше від
лукавого».
«У цьому сенсі в Церкві не існує традиції клятв, і Церква ніколи не
виступає посередником під час укладання між людьми якихось договорів... З
іншого боку, Церква не заперечує, коли правителі присягають на Євангелії,
оскільки це вже частина традиції. Не судіть, та не судимі будете», - підсумував
отець Георгій.
«Клятва договір не рятує, якщо наміри нечисті. Церква виступає моральним
авторитетом, а не визначає, хто правильно чи неправильно вчинив», - підсумував
він.
В УГКЦ закликають усіх вірних дуже серйозно ставитися до присяги на
Євангелії, а якщо сталося клятвопорушення, то важливо відшкодувати можливий
збиток.
«Потрібно бути дуже відповідальним, коли щось обіцяєш перед Богом. Краще
не пообіцяти, але виконати, ніж пообіцяти і не виконати», - заявив
прес-секретар УГКЦ отець Ігор Яців.
Говорячи про порушення клятви, даної на Святому Писанні, отець Ігор
підкреслив, що «це тяжкий гріх, за який необхідне відповідне каяття». «Перше –
це каяття, друге – сповідь, третє – це виконання накладеної
священиком-сповідником спокути. І тут є важливий момент – якщо йдеться про
порушення присяги, внаслідок якої хтось постраждав матеріально, тоді необхідно
відшкодувати завдані збитки. Виконавши все це, людина спокутує свій гріх», -
пояснив священик.
Коментарі
Дописати коментар