Перейти до основного вмісту

Зцілення й порятунок подружніх пар


Зцілення й порятунок подружніх пар

Протягом останніх місяців я часто стикався з хворими подружжями. Що мені робити? Потреба звернутися до психотерапевта не може бути підставою до сповнення мого особистого завдання як єпископа чи священика. Деяким недужим подружжям потрібно – за висловом Шекспіра – «сповідника ще більше, ніж лікаря». Якщо Ісус є «Лікарем» (німецьке слово Heiland перекладається водночас і як «Спаситель», і як «Цілитель» – прим. перекладача) і я з Його доручення повинен говорити людям, що означає подружжя згідно з Божим задумом, то я також маю бути здатним зцілююче впливати на подружжя – не власною силою, а Божою і світлом одкровення.
На мою думку, головною перешкодою для цього є те, що багато подружніх пар вважають, ніби «засоби», які рекомендує Церква, не заторкують причини розладу їхніх відносин, і крім того, мовляв, не надто ефективні. У відповідь згадаю історію з Нааманом (прочитати яку в оригіналі я рекомендую кожному читачеві: 2 Цар 5,1 і далі).
Нааман є великим володарем, але має проказу. Одна юдейська служниця розповідає йому про пророка в Ізраїлі, який може його зцілити.
Нааман вибирається в дорогу. Однак він сильно розчаровується. Йому не дово­диться бачити пророка особисто, той лише велить йому сім разів зану­ритися в Йордані. Реакція Наамана цілком зрозуміла: «Я гадав, він вийде, виступить переді мною, закличе ім’я Ягве, свого Бога, покладе руку свою на хворе місце і так зцілить проказу. Хіба дамаські ріки Авана і Фарфар не кращі за всяке водоймище ізраїльське? Чому б мені не викупатися там, щоб стати чистим?»
Зрозуміло, «повний гніву він повернувся і пішов геть». Та його слуги розсудливо звертаються до нього: «Коли б пророк зажадав від тебе чогось важкого, ти б це вчинив; тим краще, що він тобі лиш сказав: ’Викупайся, і виздоровієш’». Нааман заспокоюється й дає себе вмовити: «Так він зійшов до Йордану і сім разів занурився, як наказав йому Божий чоловік. Тоді його тіло стало здо­ровим, як тіло дитини, і він очистився».
Ось ця біблійна розповідь. Що це має спільного зі зціленням подружжя? Дуже багато! Тому що я думаю: як духовний порадник, я повинен звертатися до подругів так само, як слуга до свого пана Наамана: «Просто чиніть, як каже вам Церква. Слухайте її ще й з стосовно діагнозу».

Що це значить конкретно? Наприклад:
-      Що буде, коли обидвоє щодня відмовлятимуть спільно й одне за одного вервичку? Адже в порівнянні з нещастям розлучення це дрібничка, як і купання у Йордані в порівнянні з проказою.
-      А що, якби обидвоє частіше – спочатку наприклад що два тижні – ходили до сповіді? Це занадто? У порівнянні з розлученням?
-      Що, якби обоє перестали вживати контрацепцію (якщо на стадії руй­ну­вання стосунків вони ще мають статеві стосунки)? Контрацепція ж шкодить любові, – каже Павло VI. Яким би вражаючим не був цей діагноз, однак: Що якби тут повірити Церкві і піти іншим шляхом, шляхом Церкви?
-      Що, якби обоє чинили згідно з рекомендацією Ісуса ворогуючим людям (Лк 6,27) – не змушувати себе до великих почуттів, а: «Чиніть добро тим, що вас ненавидять; благословіть тих, які вас проклинають; моліться за тих, хто вас зневажає…». Чи ж не можна цю пораду застосувати до пори важкої кризи у подружніх буднях?
-      Що, якби обоє поглянули «вгору», на Бога, усвідомили б собі, що, власне кажучи, сенсом і найбільшою любов’ю їхнього життя є Бог, а не партнер? І що час їхнього подружжя проминає, і до вічності зосталося зовсім небагато?
-      Що якби вони почали наслідувати Бога, цього Бога, що переносить і їхні помилки, їм терпеливо знову й знову пробачає? Напевне, вони би помітили, що це дійсно дає силу розпочати все наново.
-      Що, якби вони постійно пам’ятали: любов означає самовіддання, а не само­реалізацію. І нехай одне носить тягарі іншого.
Ось, наприклад, ці сім «купелей» у «водах життя», що струменять з дому Божого – вони чинять «гірку воду» подружніх суперечок знову «здоровою», як каже пророк Єзекиїл (47,1 і далі).

Я чую вже заперечення: Це «не так легко», і, власне кажучи, цим хочуть сказати: «Та що там ця порада – нещасна, як Йордан для Наамана…». Щодо «все не так уже й просто», то можна дискутувати, – але до того можна було б принаймні спробувати. Причиною твердження, що це, мовляв, «не так уже й просто», є переважно ось що: переконати подружню пару в кризовій ситуації, щоб вони пірнули у «Йордан», часом важче, аніж прокаженого Наамана.

Андреас Ляун, єпископ-помічник Зальцбурзький

Schweizerische Katholische Wochenzeitung, Nr. 10, 11.03.2005
З німецької переклав Олег Конкевич

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

МОЛИТВА – ВІРУЮ, як основа християнського світогляду

Ефективна правова допомога

МОЛИТВА – ВІРУЮ, як основа християнського світогляду
Вірую в Єдиного Бога Отця, Вседержителя, Творця неба і землі, всього видимого і невидимого. І в Єдиного Господа Ісуса Христа, Сина Божого, Єдинородного, що від Отця народився перше всіх віків, Світло від Світла, Бога істинного від Бога істинного, рожденного, несотворенного, єдиносущного з Отцем, що через Нього все сталося. Він для нас, людей, і ради нашого спасіння зійшов з небес, і воплотився від Духа Святого і Марії Діви, і став чоловіком. І розп'ятий був за нас при Понтії Пилаті, і страждав, і був похований. І воскрес на третій день, як було написано. І возніся на небо, і сидить праворуч Отця.

І знову прийде у славі судити живих і мертвих, і Царству Його не буде кінця.  І в Духа Святого, Господа Животворчого, що від Отця походить, що Йому з Отцем і Сином однакове поклоніння і однакова слава, що говорив через пророків. В Єдину, Святу, Соборну і Апостольську Церкву. Визнаю одне хрещення на відпущення грі…

МОЛИТВА ПРО ДОПОМОГУ

МОЛИТВА ПРО ДОПОМОГУ
Господи, я знаю, що Ти єдиний мій Помічник у тій складній ситуації, яку я переживаю (розкажіть її і попросіть те вирішення, яке б Ви хотіли). Я віддаюсь в Твої руки і прошу, щоб Ти простив всі мої гріхи та позбавив мене від всякого прокляття. Я прошу, щоб Ти був від сьогодні і назавжди моїм Господом та Спасителем. Я знаю, що коли свої очі я зводжу на небеса, то звідти прийде мені допомога, я вірю, що мені допомога від Тебе, бо Ти вчинив небо й землю і для Тебе немає нічого неможливого! Ти не даси захитатись нозі моїй, не здрімає мій Сторож: оце не дрімає й не спить мій Сторож! Господь то мій Сторож, Господь моя тінь при правиці моїй; Удень сонце не вдарить мене, ані місяць вночі! Господь стерегтиме мене від усякого зла, стерегтиме Він душу мою; Господь стерегтиме мій вихід та вхід відтепер аж навіки! І за це я славлю Тебе, мій Бог і надзвичайно дякую,  в ім’я Ісуса Христа, Амінь.
Сергій Гула

ПРО ТЕ, ПРО ЩО НЕЗРУЧНО ГОВОРИТИ – анонізм, маструбація

Ефективна правова допомога
ПРО ТЕ, ПРО ЩО НЕ ЛЮБЛЯТЬ ГОВОРИТИ – анонізм, маструбація
Дійсно - це питання достатньо делікатне і дуже дискусійне. Одні говорять, що маструбація, анонізм гріх, інші - що це нормальна життєва потреба людини. Це непросте питання, особливо для молодих і неодружених людей, а також і для віруючих, оскільки вони на роздоріжжі: "все ж таки, це гріх чи не гріх?...". 
В Біблії достатньо сказано щодо цього питання:  1 - це про Онана (звідки і пішов термін анонізм), який намірино виливав своє насіння на землю, не бажаючи запліднити дружину свого померлого брата, що було гріхом в очах Богом (Буття 38:9-10). 2 - це згадка малакій в 1 посланні до Коринтян 6 глава, 9 вірш, де є опис тих, хто не попаде в Царство Боже, серед них є так звані «малакії».  Малакія - від грецької "м`який", м`якотілий, той, хто легко піддається тиску. В новогрецікій мові Малакія переводиться як анонізм, відповідно - "малакас" переводиться як аноніст. Тобто в Біблії (1 Кори…