Перейти до основного вмісту

Зцілення й порятунок подружніх пар


Зцілення й порятунок подружніх пар

Протягом останніх місяців я часто стикався з хворими подружжями. Що мені робити? Потреба звернутися до психотерапевта не може бути підставою до сповнення мого особистого завдання як єпископа чи священика. Деяким недужим подружжям потрібно – за висловом Шекспіра – «сповідника ще більше, ніж лікаря». Якщо Ісус є «Лікарем» (німецьке слово Heiland перекладається водночас і як «Спаситель», і як «Цілитель» – прим. перекладача) і я з Його доручення повинен говорити людям, що означає подружжя згідно з Божим задумом, то я також маю бути здатним зцілююче впливати на подружжя – не власною силою, а Божою і світлом одкровення.
На мою думку, головною перешкодою для цього є те, що багато подружніх пар вважають, ніби «засоби», які рекомендує Церква, не заторкують причини розладу їхніх відносин, і крім того, мовляв, не надто ефективні. У відповідь згадаю історію з Нааманом (прочитати яку в оригіналі я рекомендую кожному читачеві: 2 Цар 5,1 і далі).
Нааман є великим володарем, але має проказу. Одна юдейська служниця розповідає йому про пророка в Ізраїлі, який може його зцілити.
Нааман вибирається в дорогу. Однак він сильно розчаровується. Йому не дово­диться бачити пророка особисто, той лише велить йому сім разів зану­ритися в Йордані. Реакція Наамана цілком зрозуміла: «Я гадав, він вийде, виступить переді мною, закличе ім’я Ягве, свого Бога, покладе руку свою на хворе місце і так зцілить проказу. Хіба дамаські ріки Авана і Фарфар не кращі за всяке водоймище ізраїльське? Чому б мені не викупатися там, щоб стати чистим?»
Зрозуміло, «повний гніву він повернувся і пішов геть». Та його слуги розсудливо звертаються до нього: «Коли б пророк зажадав від тебе чогось важкого, ти б це вчинив; тим краще, що він тобі лиш сказав: ’Викупайся, і виздоровієш’». Нааман заспокоюється й дає себе вмовити: «Так він зійшов до Йордану і сім разів занурився, як наказав йому Божий чоловік. Тоді його тіло стало здо­ровим, як тіло дитини, і він очистився».
Ось ця біблійна розповідь. Що це має спільного зі зціленням подружжя? Дуже багато! Тому що я думаю: як духовний порадник, я повинен звертатися до подругів так само, як слуга до свого пана Наамана: «Просто чиніть, як каже вам Церква. Слухайте її ще й з стосовно діагнозу».

Що це значить конкретно? Наприклад:
-      Що буде, коли обидвоє щодня відмовлятимуть спільно й одне за одного вервичку? Адже в порівнянні з нещастям розлучення це дрібничка, як і купання у Йордані в порівнянні з проказою.
-      А що, якби обидвоє частіше – спочатку наприклад що два тижні – ходили до сповіді? Це занадто? У порівнянні з розлученням?
-      Що, якби обоє перестали вживати контрацепцію (якщо на стадії руй­ну­вання стосунків вони ще мають статеві стосунки)? Контрацепція ж шкодить любові, – каже Павло VI. Яким би вражаючим не був цей діагноз, однак: Що якби тут повірити Церкві і піти іншим шляхом, шляхом Церкви?
-      Що, якби обоє чинили згідно з рекомендацією Ісуса ворогуючим людям (Лк 6,27) – не змушувати себе до великих почуттів, а: «Чиніть добро тим, що вас ненавидять; благословіть тих, які вас проклинають; моліться за тих, хто вас зневажає…». Чи ж не можна цю пораду застосувати до пори важкої кризи у подружніх буднях?
-      Що, якби обоє поглянули «вгору», на Бога, усвідомили б собі, що, власне кажучи, сенсом і найбільшою любов’ю їхнього життя є Бог, а не партнер? І що час їхнього подружжя проминає, і до вічності зосталося зовсім небагато?
-      Що якби вони почали наслідувати Бога, цього Бога, що переносить і їхні помилки, їм терпеливо знову й знову пробачає? Напевне, вони би помітили, що це дійсно дає силу розпочати все наново.
-      Що, якби вони постійно пам’ятали: любов означає самовіддання, а не само­реалізацію. І нехай одне носить тягарі іншого.
Ось, наприклад, ці сім «купелей» у «водах життя», що струменять з дому Божого – вони чинять «гірку воду» подружніх суперечок знову «здоровою», як каже пророк Єзекиїл (47,1 і далі).

Я чую вже заперечення: Це «не так легко», і, власне кажучи, цим хочуть сказати: «Та що там ця порада – нещасна, як Йордан для Наамана…». Щодо «все не так уже й просто», то можна дискутувати, – але до того можна було б принаймні спробувати. Причиною твердження, що це, мовляв, «не так уже й просто», є переважно ось що: переконати подружню пару в кризовій ситуації, щоб вони пірнули у «Йордан», часом важче, аніж прокаженого Наамана.

Андреас Ляун, єпископ-помічник Зальцбурзький

Schweizerische Katholische Wochenzeitung, Nr. 10, 11.03.2005
З німецької переклав Олег Конкевич

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

ДВІ ГОЛОВНІ ЗАГРОЗИ ДЛЯ БОЖОГО ПОКЛИКАННЯ

ДВІ ГОЛОВНІ ЗАГРОЗИ ДЛЯ БОЖОГО ПОКЛИКАННЯ Як мало сьогодні ми бачимо, дійсно, людей, які б мали великий Божий плід в своєму житті. А, часто, бачимо, коли  віруючі   люди живуть за стандартами  цього  світу, маючи цілі, які актуальні для мирських людей, прагнуть багатства так, як би це було основа їхнього життя… Сьогодні постає важливе питання: "чому ми такі малопродуктивні у Божій справі"? Відповідь можна знайти у нижчезазначеному слові Христа: А між терен посіяне, це той, хто слухає слово, але клопоти віку цього та омана багатства заглушують слово, і воно зостається без плоду. (Матвія 13:22) Варто розуміти, що перед нами є дві дуже серйозні загрози, щоб реалізувати Боже покликання: 1.                щоденні  справи, завантаженість та суєта віку цього настільки навантажили нас, що ми забули про служіння Боже, ми забули про достатню молитву, ми забули про покликання Боже. У нас немає часу, щоб думати про духовне – ми дуже зайняті на роботі, нас так баг

МОЛИТВА ПРО ДОПОМОГУ

МОЛИТВА ПРО ДОПОМОГУ Господи, я знаю, що Ти єдиний мій Помічник у тій складній ситуації, яку я переживаю (розкажіть її і попросіть те вирішення, яке б Ви хотіли). Я віддаюсь в Твої руки і прошу, щоб Ти простив всі мої гріхи та позбавив мене від всякого прокляття. Я прошу, щоб Ти був від сьогодні і назавжди моїм Господом та Спасителем. Я знаю, що коли свої очі я зводжу на небеса, то звідти прийде мені допомога, я вірю, що мені допомога від Тебе, бо Ти вчинив небо й землю і для Тебе немає нічого неможливого! Ти не даси захитатись нозі моїй, не здрімає мій Сторож: оце не дрімає й не спить мій Сторож! Господь то мій Сторож, Господь моя тінь при правиці моїй; Удень сонце не вдарить мене, ані місяць вночі! Господь стерегтиме мене від усякого зла , стерегтиме Він душу мою; Господь стерегтиме мій вихід та вхід відтепер аж навіки! І за це я славлю Тебе, мій Бог і надзвичайно дякую,  в ім’я Ісуса Христа, Амінь. Сергій Гула

МОЛИТВА – ВІРУЮ, як основа християнського світогляду

МОЛИТВА – ВІРУЮ , як основа християнського світогляду Вірую в Єдиного Бога Отця , Вседержителя, Творця неба і землі, всього видимого і невидимого. І в Єдиного Господа Ісуса Христа, Сина Божого, Єдинородного, що від Отця народився перше всіх віків, Світло від Світла, Бога істинного від Бога істинного, рожденного, несотворенного, єдиносущного з Отцем, що через Нього все сталося. Він для нас, людей , і ради нашого спасіння зійшов з небес, і воплотився від Духа Святого і Марії Діви, і став чоловіком. І розп'ятий був за нас при Понтії Пилаті, і страждав, і був похований. І воскрес на третій день, як було написано. І возніся на небо, і сидить праворуч Отця. І знову прийде у славі судити живих і мертвих, і Царству Його не буде кінця.  І в Духа Святого , Господа Животворчого, що від Отця походить, що Йому з Отцем і Сином однакове поклоніння і однакова слава, що говорив через пророків. В Єдину, Святу, Соборну і Апостольську Церкву. Визнаю одне хрещення на від